راز زندگی

ساخت وبلاگ

آموزش زبان ایتالیایی

زبان ایتالیایی یکی از زبان های مطرح و پر کاربرد اروپا می باشد که هر ساله تعداد زیادی توریست و مهاجر جهت عزمت به ایتالیا به دنبال یادگیری آن هستند . آموزش زبان ایتالیایی در ایران نیز طرفدار های زیادی دارد چرا که کشور ایتالیا هر ساله تعداد زیادی دانشجو برای ادامه تحصیل از ایران پذیرش می کند .

دلایل آموزش زبان ایتالیایی :

یادگیری یک زبان دیگر می تواند جهت صحبت کردن با انسان های دیگر به زبان های دیگر باشد و هم می تواند ارتباط برقرار کردن با دنیای پیرامون باشد . هر زبان جدیدی که می آموزیم دریچه ای به دنیای دیگری است . چرا که همراه با آموزش یک زبان دیگر ، فرهنگ ، علایق ، اعتقادات و رفتار و بسیاری دیگر از ویژگی های آن را نیز به صورت خوآگاه و یا ناخودآگاه یاد می گیریم .

بسیاری از متون علمی که نیاز به بررسی آن است می تواند به زبان های دیگر باشد و یا امروزه مجلات علمی و هنری و یا وب سایت هایی که به زبان های دیگر است .

ادامه تحصیل در ایتالیا 

هر ساله تعداد زیادی از دانش آموزان و دانشجویان برای ادامه تحصیلات خود کشور ایتالیا را به عنوان مقصد انتخاب می کنند. در ایران نیز بسیاری از افراد با یادگرفتن زبان ایتالیایی  و قبولی در آزمون های سفارت ( استرنی یا چیلز) ویزای ایتالیا جهت ادامه تحصیل در آن کشور را دریافت می کنند. این موضوع در سالهای اخیر مورد استقبال شدید دانش آموزان – دانشجویان و خانواده های ایرانی قرار گرفته است. 

مهاجرت به ایتالیا

– امروزه مهاجرت به کشور های دیگر میتواند یکی از موقعیت های رشد تحصیلی و شغلی باشد . کشور ایتالیا با توجه به وضع زندیگ و رتبه بالای علمی میتواند یکی از بهترین گزینه ها جهت مهاجرت باشد. با یادگیری زبان ایتالیایی پیدا کردن شغل و رشته مناسب بسیار آسان تر می گردد.

مراودات اقتصادی و کاری با کشور ایتالیا

کشور ایتالیا از گذشته صادرات و واردات و سیستم بازرگانی مناسبی با ایران داشته است.

گردشگری و سفر به کشور ایتالیا

– کشور ایتالیا یکی از بهترین مقصد ها جهت گردشگری توریستی – علمی 0 تاریخ و فرهنگی است. با توجه به پیشینه تاریخی بسیار کهن این کشور یکی از قطب های گردشگری تاریخی و آثار تاریخی می باشد.

تدریس زبان ایتالیایی 

– با افزایش تعداد داوطلبان یادگیری زبان ایتالیایی آموزش این زبان می تواند منبع درآمد مناسبی باشد .

و…. باشد .جهت آموزش زبان ایتالیای برای هر کدام از موارد فوق باید روش خاص خودش را انجام دهیم . مثلا برای گردشگری آشنایی ابتدایی با گرامر کفایت می کند در حالی که اگر قصد ادامه تحصیل دارید باید گرامر را به خوبی بیاموزید و دامنه لغات خود را بالا ببرید .

روش های آموزش زبان ایتالیایی

جهت یادگیری زبان ایتالیایی روش های گوناگونی وجود دارند . میتوان

  • در مراکز آموزشی معتبر ،
  • کلاس های خصوصی زبان ایتالیایی ،
  • مطالعه ی کتاب های آموزش زبان ایتالیایی و یا یادگیری زبان به صورت خودآموز
  • آموزش زبان ایتالیایی به کمک فایل های صوتی و تصویری

اقدام کرد که هر کدام نیازمند روش خاص خود است . البته مراحل زیر به عنوان هسته اصلی آموزش زبان ایتالیایی مطرح می باشند .

آموزش زبان ایتالیایی با شرکت در کلاس های خصوصی و گروهی

این روش هرچند راندمان بسیار بالایی دارد اما در بسیاری از موارد پیدا کردن یک استاد و یا آموزشگاه خوب ممکن است برای همه امکان پذیر نباشد. در بسیاری از شهر های ایران زبان ایتالیایی تدریس نمی شود و زبان آموزان مجبورند یا به صورت خودآموز و یا سفر به شهر های اطراف این زبان را یاد بگیرند.

آموزش زبان ایتالیایی به صورت اینترنتی

امروزه با رشد تکنولوژی همه ما دبا داشتن یک کوشی همراه و یا لپتاپ به اینترنت دسترسی داریم. آموزش زبان به صورت اینترنتی یکی از روش هایی هست که امروزه مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است . از مزیت هآ این زبان می توان به :

  • عدم نیاز به طی مسافت جهت شرکت در کلاس های خصوصی و یا آموزشگاه ها
  • هزینه کمتر نسبت به کلاس های خصوصی و گروهی
  • همواره و هر زمان در دسترس بودن
  • قابلیت مطالعه مکرر یک موضوع جهت تفهیم کامل
  • برگزاری کلاس های آنلاین
  • برطرف شدن مشکلات و سوال کردن از اساتید از طریق پیام رسان ها و سایت
  • بر خلاف کتاب های خود آموز ، داشتن فایل های صوتی و تصویری جهت توضیح هر چه بیشتر مطالب
  • توضیحات تکمیلی جهت یادگیری بهتر گرامر
  • تمرین های خارج از برنامه و ارسال جهت بررسی مشکلات
  • آزمون دادن جهت بررسی میزان یادگیری زبان

آموزش ابتدایی زبان ایتالیایی

آشنایی با حروف الفبای زبان ایتالیایی

زبان ایتالیایی شامل21 حرف است . این بدان معنا است که 5 حرف کمتر از زبان انگلیسی دارد . ۵ حرفی که در زبان انگلیسی وجود دارند ولی در زبان ایتالیایی وجود ندارند عبارتند از : ( k – y – x – w – j ) و هر گاه این حروف در کلمه ای از زبان ایتالیایی دیده شود , آن کلمه ریشه ی ایتالیایی ندارد و از زبان دیگری وارد این زبان شده است .

الفبای-ایتالیایی

 

حروف در زبان ایتالیایی بر دو دسته با‌صدا و بی‌صدا تقسیم می‌شوند،‌ حروف باصدا شامل:‌ a,e,i,o,u می‌شوند و مابقی حروف بی‌صدا هستند ( صامت هستند ). همچنین حروف در زبان ایتالیایی آوای الفبایی خود را دارند و بحز حرف h بقیه حروف عینا تفلظ می‌شوند. بعضی آواها نیز با ترکیب بعضی حروف ساخته می‌شوند.

در زبان ایتالیایی برخی حروف با توجه به جایگاهشان در کلمه می توانند آوا های متفاوتی داشته باشند. بدین معنی که به یک صورت نوشته می شوند ولی ممکن است صدا های متفاوتی در کلمات متفاوت داشته باشند.

برای مثال حرف C در کلمه Ciao صدای “ج” و در کلمه Come صدای “ک” می دهد. جهت آشنایی بیشتر با این موضوع می توانید دوره آموزش ابتدایی زبان ایتالیایی را ثبت نام کنید.



 

 
نحوه خواندن در زبان ایتالیایی

 



نحوه نوشتن در زبان ایتالیایی

در زبان ایتالیایی نوشتن کلمات و عبارات بسیار ساده است. فقط کافی است آوای هر حرف با توجه به جایگاهش توی کلمه رو بدونید و سپس با توجه به آوای حرف بنویسید. یعنی همون چیزی ور که میگید مینویسید .

البته نکته هایی که در مورد خواندن در زبان ایتالیایی گفتیم عینا در نوشتن نیز اجرا می شوند.

آموزش زبان ایتالیایی

گرامر زبان ایتالیایی

آموزش زبان ایتالیایی شامل گرامر منحصر به فرد است اما از نظر ساختاری شباهت های زیادی با زبان انگلیسی و حتی زبان فارسی دارد . از جمله موارد مهم در بحث گرامری می توان به موارد زیر اشاره کرد.

اسم در زبان ایتالیایی

در این زبان اسامی دارای جنسیت و تعداد هستند. یعنی تمامی اسم ها مفرد یا جمع و مذکر یا مونث هستند . با توجه به این موارد حروف تعریف معین در زبان ایتالیایی و حرف تعریف نامعین در زبان ایتالیایی برای اسامی مشخص می شوند.  تعیین حروف تعریف برای اسامی یکی از نکات گرامری مهم است که برای یادگیری آن نیاز به تمرین فراوان داریم .

برای مثال اگر بخواهیم یک شی یا نفر را که هم خودمان و هم مخاطبی که در حال صحبت کردن با او هستیم بشناسیم ( به عبارتی دیگر معرفه باشد – یا مانند زبان انگلیسی نیاز به THE باشد ) باید از حروف خاصی قبل از آن استفاده کنیم که با توجه به تعداد و جنسیت اسم مورد نظر مان تشخیص داده می شوند.

میتوانید با کلیک کردن بر روی هر عنوان مطلب مختص به خودش را مشاهده کنید. 

آموزش اینترنتی زبان ایتالیایی

فعل در زبان ایتالیایی

یکی از مهمترین نکات دستوری در آموزش زبان ایتالیایی فعل ها هستند . افعال در این زبان دارای شخص و تعداد هستند . مانند زبان فارسی زبان ایتالیایی نیز 6 شخص دارد . (اول، دوم، سوم شخص مفرد و جمع). با یادگرفتن نحوه صرف افعال و تمرین زیاد به راحتی می توان جملات و عبارات ایتالیایی ساخت.

فعل ها نشان دهنده زمان در جملات هستند. پس باید برای بیان احوال و کار ها در زمان مورد نظر از فعل مناسب خودش استفاده کنیم. در زبان ایتالیایی تمامی افعال صرف می شوند ولی برخی افعال در صرف دارای قاعده و نظم مشخص و برخی دیگر بدون قاعده صرف می شوند.

تمامی مصادر افعال به سه واژه AREEREIRE ختم میشوند که هر کدام دارای الگوی منحصر به فرد خود برای افعال با قاعده در صرف هستند. علاوه بر این هر زمان نیز دارای صرف فعل مختص خودش می باشد که در دوره های آموزش زبان ایتالیایی به صورت کامل به این موضوعات پرداخته ایم.

حروف اضافه در زبان ایتالیایی

حرف اضافه یکی از پاره‌های سخن است که برای بیان رابطه‌ای یا برای ساختِ ساختارهای دستوری به‌کار می‌رود. حرف اضافه در زبان ایتالیایی به دو صورت بکار می روند:

  • الف)  به تنهایی
  • ب) به صورت ترکیب شده با حروف تعریف معین و نامعین

قید و صفت در زبان ایتالیایی

قید و صفت از تعداد و جنسیت اسم یا فعلی که برای آن به کار می روند تبعیت می کند . مثلا برای اسم مفرد مونث ragazza  باید صفت مفرد مونث استفاده کنیم .

bella ragazza  دختر زیبا

بریا قید های نیز باید از تعداد و شخص فعل تبیعت کنیم . مثلا فعل lui mangia ” می خورد” سوم شخص مفرد مذکر است که در نتیجه قید به کار رفته نیز سوم شخص مفرد مذکر باشد

lui mangia bene  او خوب می خورد

ساختار جملات در زبان ایتالیایی

از آنجایی که یکی از کوچکترین بخش های هر زبان جملات و عبارات آن هستند. یکی از نکات مهم گرامر زبان ایتالیایی ساختار جملات در زبان ایتالیایی هست . بدین منظور در این مبحث می خواهیم به ساختار جملات بپردازیم .

مفعول+فعل+فاعل……..

البته این ساختار برای جملات ساده هست و برای سوالی و منفی کردن جمله ها باید ساختار جمله را تغییر دهیم. میتوانید با مراجعه به موضوع این مطلب بیشتر با ساختار جملات در زبان ایتالیایی آشنا شوید.

و….

کتاب های زبان ایتالیایی

برای یادگیری هر زبان نیاز به آموزش داریم که این آموزش می تواند به صورت کلاس های خصوصی و یا عمومی و یا به صورت خودآموز و یا از روی جزوات و … باشد . جهت آموزش زبان ایتالیایی برخی کتابهای معتبر مانند nuovo espresso  ویا کتاب های  qui italia  پیشنهاد می شود که البته این کتاب ها کاملا ایتالیای هستند و اگر قصد یادگیری به صورت خوآموز دارید باید کمی با زبان ایتالیایی یا انگلیسی آشنا باشید .

کتاب های زبان ایتالیایی

کتاب های دیگری مانند ایتالیایی در سفر نیز هستند که به زبان فارسی ترجمه شده اند ولی این کتابها دارای گرامر ضعیف هستند و روند آموزشی مناسبی ندارند. برای مثال ممکن است کمی سردرگمی برای زبان آموزان ایجاد کند.

یکی دیگر از کتاب های مناسب برای آموزش زبان ایتالیایی کتاب های grammatica italiana  و یا کتاب های  italiano per stranieri  هست . این کتاب ها مانند اسپرسو هنوز ترجمه نشده اند و از نظر قواعد و شیوه تدریس نیز از کتاب های نوو اسچرسو قدیمی تر و ضعیف تر هستند.

شما می توانید با ثبت نام در دوره های آموزش اینترنتی زبان ایتالیایی در سایت توآموز  در هر مکان و در هر زمان با استفاده از دوره های آموزشی اینترنتی زبان ایتالیایی توآموز این زبان را بیاموزید .

 

راز زندگی...
ما را در سایت راز زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : رزا موسوی mofido بازدید : 289 تاريخ : پنجشنبه 16 اسفند 1397 ساعت: 14:58